Nietrudno przebić średnią krajową, rezygnując z etatu i pracując zdalnie z domu. Jaki jest haczyk? Należy być bardzo zdyscyplinowanym i nie ustawać w wysiłkach w poszukiwaniu zleceń, a także rozwijać markę osobistą.
Warto znać swoją cenę, niemniej jednak także dopasowywać ją do poziomu zamówienia. Jedną z popularnych branż jest copywriting. Ile można zarobić za redagowanie tekstu? Cennik uzależniony jest od opcje copywritera i oczekiwań klienta. Inną stawkę zaproponujemy przedsiębiorcy, który potrzebuje teksty na stronę firmową i ogląda uważnie prawie każdy grosz, a inną korporacji, która jest gotowa wydać właściwie każde pieniądze, aby zdobyć efekt, na którym jej zależy. Polecam odpowiedzieć sobie, kto jest naszym perfekcyjnym klientem. Pisząc dla niedużych, jednoosobowych firm, nieprosto o wysokie ceny. Jeżeli już spore marki są gotowe docenić copywritera, o tyle niełatwo do nich dotrzeć.
W bardzo wielu sytuacjach jedyną możliwością jest praca dla agencji reklamowej, w której budujemy portfolio. Praca na własny rachunek, to praca dla różnorakich klientów. Na pracę z poważnymi markami ma możliwość nas otworzyć prowadzenie bloga, np. parentingowego albo biznesowego. To także świetny sposób na zaprezentowanie swoich umiejętności. Na stronie możemy w naturalny sposób pokazać portfolio z przykładowymi realizacjami oraz dodatkowo cennik.
Polecam dywersyfikować źródła dochodu, ponieważ współprace z markami mogą odbywać się nieregularnie, a prowadzenie firmy wiąże się ze stałymi kosztami, takimi jak opłacenie ZUS-u, podatku dochodowego i usługi księgowej. Sami musimy zarobić także na sprzęt.
Więcej: redagowanie tekstów.