Branża SEO od zawsze opierała się na treści, jednak w ostatnich latach nacisk kładzie się już nie tylko na tekst jako taką, ale na tekst dobrą, wartościową, przydatną z punktu widzenia użytkownika. Tym samym coraz częściej zetkniemy się z pojęciem content marketingu, oznaczającym właśnie tworzenie treści wartościowej - czy to na samą stronę, czy to na media społecznościowe, czy to na serwisy filmowe.
Pierwszym i najbardziej istotnym miejscem do publikacji takiej treści jest nasza strona.
Kiedyś optymalizacja opierała się po prostu na opisach do kategorii, opisach produktów i tym podobne. z założeniem, że nikt ich nie czyta. Dziś wiemy, że wyżej wymienione mogą wpływać (pozytywnie albo negatywnie) na decyzję zakupową klienta, na budowanie naszego wizerunku i zaufania do naszej marki, dlatego - w ramach SEO - wszyscy o taką tekst powinniśmy zadbać.
Nie tylko i wyłącznie strona!
Oczywiście rozpowszechnianie strony w internecie nie może ograniczyć się do publikowania (nawet najciekawszych) wpisów na stronie czy na połączonym z nią blogu. Oprócz tego trzeba zadbać o tekst:
Na naszych profilach społecznościowych;
W ramach e-mail marketingu (newslettery!);
Na wspomnianych stronach z filmami.
Jak więc widać, tradycyjne linkowanie musi zostać uzupełnione - nie wystarczy już wyłącznie pisanie precli i dodawanie kiepskich tekstów do katalogów.
Szczególne znaczenie filmów tematycznych
Skoro już również o wortalach filmowych wspomnieliśmy, warto pamiętać, że to właśnie taka forma content marketingu - wraz z blogami - uchodzi dziś za najbardziej przyszłościową. Internet staje się bowiem następcą popularnych mediów, takich jak telewizja, dlatego wszyscy specjaliści od promocji zachęcają do skorzystania z tego trendu. Tyczy się to zwłaszcza firm, które sprzedają produkty bądź usługi mogące zainteresować ludzi młodego pokolenia. Sklepy odzieżowe, sklepy komputerowe, sklepy muzyczne, fitness cluby - wszystko to powinno być promowane właśnie przez nowocześnie podaną tekst - czy to w formie artykułów eksperckich, czy to w formie eksperckich filmów. Wtedy także zbudujemy swój wizerunek specjalisty, zwiększymy liczbę ewentualnych i stałych klientów, a w konsekwencji po prostu w dodatku zarobimy.
Podsumowując, klasyczna optymalizacja i klasyczne pozycjonowanie stron powinny zostać uzupełnione o nowoczesne rozwiązania uwzględniające współczesne standardy (z content marketingiem na czele). Wyłącznie tak w pełni wykorzystamy potencjał tkwiący w internecie.
Więcej informacji na stronie: sklep seo.