Koszt logo może być bardzo zróżnicowany, w współzależności od tego, co tak realnie chcemy wybrać. W jednym przypadku posiadacz firmy postawi na bardzo łatwe logo, które ma tylko unikalny niewielki element. Co prawda tak delikatne logo nie będzie odróżniało firmy na tle innych, prawdopodobnie że będzie świetnie przemyślane, ale co najmniej nie będzie też zbyt rozbudowane i zbyt kosztowne logo firmy można kupić już za mniej więcej 500 złotych.
Oczywiście nie kupujemy gotowego logotypu, wyłącznie kupujemy usługę projektowania. Projektant kreuje nam logotyp na zamówienie wedle naszych wskazań albo własną pracą przygotowuje koncepcje na logo po zapoznaniu się z naszą firmą. Profesjonalne logo może być dosyć drogie. W znaczącej liczbie sytuacji spotykamy ceny od dwóch do mniej więcej 5000 złotych z księgą znaku. Kiedy logotyp nie ma księgi znaku, to cena jest nawet o 50% mniejsza, a zdarzają się również sytuacje, gdy jest zdecydowanie niższa. Kreacja logo z księgą znaku to już duży koszt. W sytuacji znaków logo dla znanych marek lub przykładowo dla jakiejś instytucji rządowych, koszt utworzenia logo może sięgać dosłownie kilku 10 000 złotych.
Takie logo wykonuje się w pewnych sytuacjach wręcz miesiącami, bo należy na to poświęcić wiele czasu, gdyż będzie zaprezentowany tysiącom, a dosłownie milionom ludzi. To powoduje również, że ani pierwsza ani 20 wersja tego logotypu z całkowitą czyli stu procentową pewnością nie będzie zaakceptowana. Akceptacja będzie miała miejsce dopiero po wielu seriach, gdy cały logotyp zostanie wykończony do maksimum i nie będzie już nic, co da się w nim poprawić. Często trwa to co najmniej kilka tygodni i pracuje nad tym sztab specjalistów. Zastanawiają się nad aspektami technicznymi, wizualnymi skojarzeniami, jakie niesie ze sobą takie logotyp. Muszę go sprawdzić absolutnie pod każdym kątem. Dopiero wtedy mają gwarancję, że jest on taki, jak być powinien i nie ma co już w nim poprawiać.
Warto sprawdzić: warto sprawdzić informacje o logotypach