Przeanalizuj, co robią inni ludzie, którzy też działają w Twojej niszy, abyś mógł stwierdzić, co się powtarza, a czego nadal brakuje na tym rynku. Na tym etapie należy być jednakże bardzo ostrożnym: analizowanie konkurencji nie znaczy kopiowania jej działań. Kto lubi oglądać więcej tego samego? W rzeczywistości trzeba zrozumieć, w jaki sposób inni przedsiębiorcy prowadzą swoją działalność reklamową, ażeby spróbować dostrzec, jak dana marketing jest odbierana przez społeczeństwo. Wtedy można określić, jaka strategia jest dla nas najlepsza. Pamiętaj jednak, ażeby w każdym momencie zareklamować swoją firmę w sposób przyszłościowy i przyciągający uwagę - to nasz następny temat! Po przeanalizowaniu konkurencji zauważysz ewidentne luki w swoim obszarze działania - i tu właśnie wkracza innowacyjność! Zastanów się, jak odpowiedzieć na to, czego brakuje na rynku. Innowacja nie za każdym razem znaczy robienie czegoś w całości nowego i od podstaw, czegoś, co nigdy wcześniej nie istniało. Oczywiście, jeżeli już jesteś kreatywny i masz taki pomysł, to wręcz dużo lepiej, bo Twój produkt będzie absolutnie oryginalny. Jeżeli jednak Twoja firma jest tożsama do innej, już istniejącej na rynku, nie rozpaczaj, ponieważ możesz wprowadzić innowacje, np w sposobie dostarczania produktu lub prezentowania go na rynku. Skuteczna reklama Blog o projektowaniu graficznym wskazuje, iż konieczny jest dobieranie dobrego formatu reklamy. Niezależnie od wybranego formatu promocji, niezbędne jest przetestowanie, czy naprawdę działa. Zwracaj uwagę na komentarze odbiorców do każdego typu promocji. Możesz także porozmawiać z osobami, które znasz, i poprosić je o opinie na temat promocji, układu zdjęć albo innych elementów występujących w reklamie. Aha, a w szczególności jeżeli już po obejrzeniu reklamy kupiliby Twój produkt. Testowanie pozwoli na wprowadzanie drobnych poprawek do reklam i sprawdzenie, które z nich działają najlepiej. Gdy chcesz dokonać zakupu i wciąż nie jesteś zdecydowany, którą markę lub produkt wybrać, czyż nie jest dobrze zasięgnąć rekomendacji osób, które znasz, a dosłownie gwiazd, które już z nich korzystały? Na rynku cyfrowym cyfrowi influencerzy idealnie nadają się do reklamowania produktów, ponieważ mogą polecać Twoją markę różnym followersom, których mają w swoich sieciach społecznościowych. Dlatego możesz spróbować nawiązać z nimi kontakt i odnaleźć sposób na promowanie własnego produktu. W ten sposób dotrzesz nie tylko i wyłącznie do swoich odbiorców, ale również do odbiorców niektórych influencerów cyfrowych. Ażeby dużo lepiej zrozumieć, w jaki sposób można reklamować swoje produkty przy pomocy tych internetowych celebrytów, przeczytaj nasz wpis, który tłumaczy wszystko na temat cyfrowych influencerów.
Warto sprawdzić: dowiedź się więcej o tym czym jest blog o reklamie